Аналіз роботи


Аналіз роботи МО за 2019 – 2020 н.р.

У 2019 – 2020 навчальному році вчителі суспільно-гуманітарного циклу Миколаївської ЗОШ працювали над проблемною темою – «Підвищення якості освіти учнів через вдосконалення професійної майстерності вчителів гуманітарного циклу».

   Учителі  працювали над вирішенням  таких завдань:

Ø    забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів;

Ø    визначення шляхів підвищення якості освітніх послуг та здійснення модернізації навчально-виховного процесу; 

Ø    запровадження системного підходу до управління інноваційним освітнім процесом з метою створення конкуретноспроможного освітнього середовища;

Ø    вивчення  й узагальнення перспективного педагогічного досвіду педагогів району;

Ø    розповсюдження власного досвіду роботи, поширення його шляхом друку у  фахових виданнях, презентацій на шкільних та освітніх сайтах;

Ø    забезпечення системного впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного  підходів у викладанні навчальних предметів;

Ø    сприяння реалізації освітніх інновацій та підтримка педагогів-інноваторів, допомога педагогам у побудові власної освітньої траєкторії розвитку шляхом самоосвіти;

Ø    розвиток творчого потенціалу учнів;

Ø    заохочення учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.

За мету було поставлено:

·                    надати реальну допомогу вчителеві у розв’язанні актуальних проблем навчально-виховного процесу;

·                    стимулювати творчі пошуки вчителів педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність як передумову підвищення професійної активності;

·                    використовувати творчі можливості вчителів у справі розвитку особистості учнів;

·                    вивчати психологічні механізми розвитку особистості, підвищувати майстерність шкільного педагога.

Протягом навчального року вчителі спрямовували свою роботу на оновлення змісту навчально-виховного процесу. З цією метою особлива увага зверталася на створення належного освітнього середовища для розвитку творчого індивідуального потенціалу особистості в умовах вільного вибору та пізнавальних здібностей, що спонукало педагогів на пошук нестандартних ідей та рішень для підвищення ефективності кожного уроку й позакласного заходу.

На  засіданнях МО вивчалися й обговорювалися директивні документи уряду, Міністерства освіти з питань удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувалися  доповіді з актуальних питань навчання і виховання учнів, відвідувалися і аналізувалися навчальні заняття, виховні заходи, робився огляд новинок літератури з педагогіки, психології, методик викладання навчальних дисциплін, аналізувалися навчальні програми, підручники, посібники, методичні рекомендації, дидактичний матеріал; аналізувалася якість знань, умінь і навичок учнів, їх вихованість; проводилися дискусії, розв'язання педагогічних завдань і ситуацій тощо.

Обмінюючись досвідом, вчителі працювали над удосконаленням своєї педагогічної майстерності. Знайомилися із досвідами роботи вчителів, висвітленими на сторінках журналів «Дивослово»,  «Вивчаємо українську мову та літературу», «Відкритий урок», «Шкільний світ» та ін. А також спрямовували свої зусилля на вивчення, узагальнення й поширення власного досвіду як у своїй школі, так і поза нею.

Кожен вчитель працював над своєю проблемною темою, брав активну участь у засіданнях МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу. Учитель історії Чуєва Т.А. виступила з доповіддю «Ознайомлення з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів гуманітарного циклу», учитель української мови та літератури Сизко Т.М. – з доповідями «Аналіз та активізація роботи  зі здібними та обдарованими учнями», «Підготовка та проведення шкільного етапу Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсу ім. Т.Г. Шевченка. Участь у районному та обласному етапах».

Вчителі нашого МО активно поширювали власний педагогічний досвід на освітніх платформах «На урок», «Всеосвіта», формували освітній простір бібліотеки розробок на платформі «На урок», створювали власні тести на платформах «На урок», «LearningApps» (Маяка А.В., Сизко Т.М.). Учитель української мови та літератури Сизко Т.М. поділилася своїми розробками й отримала 15 сертифікатів, грамоти за участь у формуванні освітнього простору бібліотеки розробок та за активне поширення власного педагогічного досвіду.

Вчителі зарубіжної літератури та української мови Безносюк І.С. та Сизко Т.М. взяли участь у конкурсі «Фантастична п’ятірка».

Вчителі МО суспільно-гуманітарного циклу протягом року активно займалися самоосвітою. Учитель історії Маяка А.В. взяла заочну участь у Всеукраїнських науково-практичних конференціях «Системний аналіз в управлінні освітою: міжгалузеві дослідження» (НПУ ім. М.П. Драгоманова), «Особистість студента та соціокультурне середовище університету в суспільному контексті» (НАПНУ ІВОНАПНУ), «Київські філософські студії – 2020» (КУ ім. Бориса Грінченка).

Алла Василівна активний учасник онлайн-вебінарів, конференцій на платформах «Всеосвіта», «На урок», «Дія»:

·        «Що таке ефективне практичне заняття з історії?»;

·        «Онлайн-інструменти для візуалізації матеріалу. Створення стрічки часу»;

·        «Особливості гендерної рівності в освітньому процесі»;

·        «Законодавчі зміни: на допомогу вчителю правознавства»;

·        «Організація навчання та дозвілля під час карантину: корисні матеріали на допомогу педагогу»;

·        «Створення та ведення блогу на платформі «Всеосвіта»;

·        «Педагогічна майстерність: міф чи реальність?»;

·        «Війни та революції: особливості розкриття теми на уроках історії»;

·        «Технологія ТРВЗ: розвиток творчого мислення та активізація пізнавальної діяльності учнів»;

·        «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи»;

·        «Мислення логічне, креативне, критичне»;

·        «Інструменти для розвитку критичного і креативного мислення дітей»;

·        «Використання можливостей «На урок» для дистанційного навчання»;

·        «Онлайн-тести «На урок» для дистанційної роботи»;

·        «Створення учнями історичних відеореконструкцій під час підготовки дослідницьких проєктів»;

·        «Як організувати дистанційне узагальнення знань та підбити підсумки навчального року»;

·        «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».

Маяка А.В. отримала електронний сертифікат про рівень володіння цифровими навичками.

Учитель історії Чуєва Т.А. взяла участь у вебінарі «».

Учитель української мови й літератури Сизко Т.М. стала учасником вебінарів «Онлайн-тести у проектній роботі», «Онлайн-конструктори для інтерактивних робочих аркушів (ІРА)», «Мініпроєкти як альтернатива звичайним домашнім завданням», «Неформальні свята у класі як засіб мотивації учнів до навчання», «Граємо і навчаємось на уроках української мови та літератури», «Використання можливостей «На урок» для дистанційного навчання», «Використання сервісу Zoom для проведення дистанційних занять», «Вправи з редагування на уроках української мови в середніх і старших класах», «Використання онлайн-тестів у роботі з батьками», «Онлайн-тести: варіанти завдань для ефективної взаємодії», «Проєктне навчання: розвиваємо критичне, логічне та креативне мислення школярів». Тетяна Михайлівна взяла участь у онлайн-конференціях «Самоосвіта й підвищення кваліфікації вчителя: інструменти та підходи», «Проєктні методи навчання», «Ключові тенденції шкільної освіти 2019 - 2020», «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи», «Інтернет-ресурси в навчальному процесі».

Протягом року вчителі удосконалювали роботу з обдарованими учнями. Готували дітей до участі у предметних олімпіадах, різноманітних  конкурсах.  Учениця 10 класу Федай В. взяла участь у конкурсі науково-дослідницьких робіт по лінії МАН (керівник Сизко Т.М.).

Результати предметних олімпіад

 

 

Предмет

 

ПІБ учня

 

Клас

 

Результат

ПІБ

вчителя

1

Українська мова й література

 

Федай В.

 

 

 

Соломонова К.

 

10

 

 

 

11

 

 

2 м. у міжшкільному

етапі

 

2 м. у міжшкільному

етапі

Учасник обласного етапу

Сизко Т.М.

 

 

 

Сизко Т.М.

 

 

2

Історія

Соломонова К.

11

Учасник міжшкільн. етапу

Маяка А.В.

 

 

Інтернет-олімпіади

 

 

Предмет

 

К-ть учасників

 

Клас

 

К-ть призерів

ПІБ

вчителя

1

Історія

24

9 – 11

9

Маяка А.В.

Участь у конкурсах

 

 

 

Назва конкурсу

 

ПІБ учня

 

Клас

 

Результат

 

ПІБ вчителя

1

Фестиваль «Заговори, щоб я тебе побачив».

 

 

 

Синєок В.

 

 

Носовська І.

10

 

 

9

 

 

 

1 м. у міжшкільному етапі

2 м. у міжшкільному етапі

Сизко Т.М.

 

 

Маяка А.В.

 

2

 

«Збережемо Україну разом»

 

Федай В.

 

10

 

1 м. у міжшкільному етапі,

1 м.

в обл. етапі

 

Сизко Т.М.

 

4

 

 

Міжнародний

конкурс знавців української мови

ім. П.Яцика

 

Соломонова К.

 

 

 

11

 

2 м. у міжшкільному

етапі

Учасник обласного етапу

 

Сизко Т.М.

 

 

Сизко Т.М.

 

 

5

 

Всеукраїнський конкурс

ім. Т.Г.Шевченка

 

Федай В.

 

 

Носовська І.

 

10

 

 

9

 

2 м. у міжшкільному

етапі

Учасник міжшкільного етапу

 

Сизко Т.М.

 

 

Сизко Т.М.

 

6

«Знай і люби свій рідний край»

Гетало Т.

 

 

 

 

Чернобров А.

5

1 м. у міжшкільному етапі,

2 м.

в обл. етапі Учасник міжшк. етапу

Сизко Т.М.

 

 

 

 

Маяка А.В.

7

«Писанковий рай»

Гетало Т.

 

 

 

 

Лякішева С.

6

 

 

 

 

8

1 м. в міжшкільному етапі,

2 м.

в обл. етапі

1 м. в міжшкільному етапі,

2 м.

в обл. етапі

Сизко Т.М.

 

 

 

 

Маяка А.В.

8

«Новорічна композиція»

Гетало Т.

6

Переможець міжшкільного етапу,

2 м.

в обл. етапі

Сизко Т.М.

 

9

«Космічні фантазії»

Гетало Т.

6

Переможець міжшкільного етапу, учасник обл. етапу

Сизко Т.М.

 

10

«Літературний Всесвіт»

Федай В.

10

Учасник

Сизко Т.М.

11

«Золоте перо - 2019»

Лякішева С.

8

Учасник

Безносюк І.С.

12

«Україна – європейська країна»

Лякішева С.

Чернобров А.

9

9

І м. в обл. етапі

І м. в обл. етапі

 

Маяка А.В.

Маяка А.В.

13

«Легенда рідного краю»

Лякішева С.

9

2 м. в обл. етапі

Маяка А.В.

14

«Моральний вчинок»

 

Безносюк В.

 

 

Федай В.

9

 

 

10

І м. у міжшкільному етапі

І м. у міжшкільному етапі

 

Безносюк І.С.

 

 

Сизко Т.М.

У  позаурочний час  було проведено ряд виховних заходів, що сприяли формуванню різноманітних компетентностей учнів.

Ø    Бесіда «Сучасні композитори - дітям» з учнями 4 – 6 класів (Браїлко В.А.).

Ø    Бесіда з учнями 3 – 6 класів про життєвий і творчий шлях М. Лисенка (Браїлко В.А.).

Ø    Година спілкування «Шопена музика чарівна» (Браїлко В.А.).

Ø    Бесіда «Пісні, обпалені війною» (Браїлко В.А.).

Ø    Правовий лекторій для учнів 5 – 7 класів «У країні безпеки. Віртуальна подорож» (Маяка А.В.).

Ø    Ділова гра для учнів 8 – 11 класів «Я голосую за майбутнє»  (Маяка А.В.).

Ø    Правовий брейн-ринг знавців законодавства «У королівстві Феміда»між учнями 9 та 10 класів (Маяка А.В.).

Ø    Єдиний урок «Я маю право» для учнів 5, 6 класів (Маяка А.В.).

Ø    Тематичний урок в 11 класі «Тернистий шлях до незалежності України» до Дня незалежності України (Маяка А.В.).

Ø    Круглий стіл для учнів 5 – 7 класів «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» (Маяка А.В.).

Ø    Вікторина для учнів 5 та 6 класів «Що я знаю з історії рідного краю?» (Маяка А.В.).

Ø    Лекція «Твої права та обов’язки» для учнів 9 класу (Маяка А.В.).

Ø    Індивідуальні консультації «Дай руку, підліток» (Маяка А.В.).

Ø    Всеукраїнський тиждень права (Маяка А.В.):

·                   лінійка-відкриття;

·                   всеукраїнський урок «Права дитини» у 8 та 9 класах;

·                   правознавчий квест для учнів 5 – 6 класів «Права знаєш – себе захищаєш»;

·                   правовий аукціон «На «скільки» ти знаєш свої права?

·                   навчально-виховна гра «В межах закону»;

·                   бесіда на тему «Попередження булінгу» з учнями 10, 11 класів.

Ø    Брейн-ринг між учнями 5 – 6 кл. до Дня української писемності та мови (Сизко Т.М.).

Ø    Мовознавчий турнір «Знай, бережи, плекай рідну мову!» між учнями 10 – 11 кл. до Дня української писемності та мови (Сизко Т.М.);

Ø    Екскурсія до кінотеатру (перегляд кінофільму «Захар Беркут») (Сизко Т.М.);

Ø    Вікторина «Подорож океаном рідної мови» для учнів 5 – 11 кл. до Міжнародного дня рідної мови (Сизко Т.М.);

Ø    Флешмоб «Доторкнися до краси рідного слова» для учнів 5 – 11 кл. до Міжнародного дня рідної мови (Сизко Т.М.).У 2017 – 2018 навчальному році вчителі суспільно-гуманітарного циклу Миколаївської ЗОШ працювали над проблемною темою – «Підвищення якості освіти учнів через вдосконалення професійної майстерності вчителів гуманітарного циклу».
        Учителі  працювали над вирішенням  таких завдань:
Ø забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів;
Ø визначення шляхів підвищення якості освітніх послуг та здійснення модернізації навчально-виховного процесу; 
Ø запровадження системного підходу до управління інноваційним освітнім процесом з метою створення конкуретноспроможного освітнього середовища;
Ø вивчення  й узагальнення перспективного педагогічного досвіду педагогів району;
Ø розповсюдження власного досвіду роботи, поширення його шляхом друку у  фахових виданнях, презентацій на шкільних та освітніх сайтах;
Ø забезпечення системного впровадження інновацій в практику діяльності вчителів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного  підходів у викладанні навчальних предметів;
Ø сприяння реалізації освітніх інновацій та підтримка педагогів-інноваторів, допомога педагогам у побудові власної освітньої траєкторії розвитку шляхом самоосвіти;
Ø розвиток творчого потенціалу учнів;
Ø заохочення учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.
Аналіз роботи МО за 2018 – 2019 н.р.
Протягом навчального року вчителі спрямовували свою роботу на оновлення змісту навчально-виховного процесу. З цією метою особлива увага зверталася на створення належного освітнього середовища для розвитку творчого індивідуального потенціалу особистості в умовах вільного вибору та пізнавальних здібностей, що спонукало педагогів на пошук нестандартних ідей та рішень для підвищення ефективності кожного уроку й позакласного заходу.
На  засіданнях МО вивчалися й обговорювалися директивні документи уряду, Міністерства освіти з питань удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувалися  доповіді з актуальних питань навчання і виховання учнів, відвідувалися і аналізувалися навчальні заняття, виховні заходи, робився огляд новинок літератури з педагогіки, психології, методик викладання навчальних дисциплін, аналізувалися навчальні програми, підручники, посібники, методичні рекомендації, дидактичний матеріал; аналізувалася якість знань, умінь і навичок учнів, їх вихованість; проводилися дискусії, розв'язання педагогічних завдань і ситуацій тощо.
Обмінюючись досвідом, вчителі працювали над удосконаленням своєї педагогічної майстерності. Знайомилися із досвідами роботи вчителів, висвітленими на сторінках журналів «Дивослово»,  «Вивчаємо українську мову та літературу», «Відкритий урок», «Шкільний світ» та ін. А також спрямовували свої зусилля на вивчення, узагальнення й поширення власного досвіду як у своїй школі, так і поза нею.
Кожен вчитель працював над своєю проблемною темою, брав активну участь у засіданнях м/о вчителів гуманітарного циклу. Так вчитель англійської мови Валява Л.О. виступала з доповідями за темами: «Лексичні ігри на уроках англійської мови», «Організація науково-дослідницької роботи та участь у конкурсі-захисті робіт по лінії МАН».
Браїлко В.А. має сертифікат Всеукраїнського вебінару бібліотекарів «Упровадження Універсальної десяткової класифікації в практику роботи освітянських бібліотек».
Валява Л.О. також пройшла тренінг з англійської мови «Робота з першокласниками».
Протягом року вчителі удосконалювали роботу з обдарованими учнями. Готували дітей до участі у предметних олімпіадах, різноманітних  конкурсах. Із 6 призерів районних олімпіад 4 підготували вчителі суспільно-гуманітарного циклу.
Результати предметних олімпіад



Предмет

ПІБ учня

Клас

Результат
ПІБ
вчителя

1
Англійська мова
Старостіна М.
8
3 м.
у районному
етапі

Валява Л.О.

2

Українська мова й література


Яковчук В.




Федай В.



Соломонова К.


9




8



9



2 м.
у районному
етапі
5 м. в обл.. етапі
3 м.
у районному
етапі

2 м.
у районному
етапі

Сизко Т.М.




Сизко Т.М.



Сизко Т.М.


Участь у конкурсах




Назва конкурсу

ПІБ учня

Клас

Результат

ПІБ вчителя

1
Фестиваль «Заговори, щоб я тебе побачив». Номінація «Швидке перо»
Яковчук В.
9
1 м. у міжшкільному етапі,
2 м. в обл. етапі
Сизко Т.М.

2

«Я – за єдину Україну!»

Кучер Д.

8

1 м. у міжшкільному етапі

Сизко Т.М.

3

«Малюнок, вірш, лист до мами»

Синєок В.





7





Учасник всеукраїн-ського етапу



Сизко Т.М.





4


Міжнародний
конкурс знавців української мови
ім. П.Яцика


Яковчук В.




9




3 м.
у районному
етапі


Сизко Т.М.




5

Всеукраїнський конкурс
ім. Т.Г.Шевченка

Федай В.

8

2 м.
у районному
етапі


Сизко Т.М.





У  позаурочний час  проводилися виховні заходи, що сприяли розвитку творчих здібностей учнів:
Ø свято «Вклонімося хлібові святому» для учнів 1 – 4 класів (Браїлко В.А.);
Ø літературна година та конкурс декламаторів «Слово – вічне, слово – невмируще» до дня народження В.Стуса, В.Сосюри (Сизко Т.М.);
Ø виставки книг, фотографій до днів народження Т.Шевченка, В.Стуса, В.Сосюри (Сизко Т.М.).

Немає коментарів:

Дописати коментар